True


Eberspächer lämmittimen vikakoodit
Selvitä lämmittimen vikakoodi ennen kuin soitat huoltoon. Säästät näin kaikkien vaivoja

Eberspächer-vikakoodit

Tästä taulukosta löydät useimmat ja yleisimmät Eberspächer vikakoodit ja ratkaisut niihin.

Eberspächer tai webasto ei käynnisty - vianselvitysvinkit

Voit selvittää helposti itse useimpia yksinkertaisia asioita lämmittimestä, ennen kuin otat yhteyttä huoltoon. Nykyaikaisista lisälämmittimistä voi ja kannattaakin lukea / luetuttaa vikakoodit niin vika löytyy yleensä hetkessä. Tässä muutamia vinkkejä ensiapu vinkkejä tee se itse miehille vian paikallistamiseen ilman diagnostiikkaa. Lämmittimet ovat loppujen lopuksi hyvin yksinkertaisia ja saattaa hyvinkin maksaa vaivan napata se irti ja käydä kaikki komponentit läpi lämpimässä autotallissa tai keittiön pöydällä.

WEBASTO / EBERSPÄCHER EI LÄHDE LAINKAAN KÄYNTIIN
Eikö lämmitin anna mitään elonmerkkejä, ei siis naksuta eikä hurise hetkeäkään? Tarkasta ensimmäiseksi lisälämmittimen sulakkeen kunto. Oikea sulake ja sen sijainti löytyvät useimmiten ohjekirjan avustuksella.

Useimmiten syy löytyy kuitenkin liian alhaisesta akun jännitteestä. Lisälämmittimet tunnistavat liian alhaisen jännitteen eivätkä käynnisty lainkaan suojellakseen akkua ja jättääkseen virtaa jopa auton käynnistykseen. Alhaisen jännitteen ongelmat alkavat yleensä talvella kun kylmä akku ei luovuta eikä ota vastaan virtaa kunnolla. Lyhyet ajot ja lisälämmittimen käyttäminen kuluttavat akkua enemmän kuin se latautuu. Lataa akku tai vaihda se tarvittaessa uuteen.

WEBASTO / EBER KÄY HETKEN JA SAMMUU
Tässä tapauksessa vaihtoehtoja on jo useita ja vikakoodien lukukin voi olla tarpeen. Ensinnäkin tämäkin vika voi johtua edellä mainitusta alhaisesta akun jännitteestä. Jännitettä on juuri ja juuri sen verran että lisälämmitin käynnistyy mutta hetken kuluttua lämmitin sammuttaa itsenäsä turvatoimena.

Lyhyesti selostettuna lämmitin toimii näin: kun lämmitin saa käynnistymiskäskyn ajastimelta tai painonapilta käynnistyvät palotilan puhallin ja naksuttavaa ääntä pitävä polttoainepumppu. Jos lämmitin toteaa sekä puhaltimen että pumpun toimivan hehkutulppa sytyttää polttoaineen ja lämmitin käynnistyy. Jos lämmittimen diagnostiikka ei huomaa ongelmia lämmitin myös pysyy käynnissä. Jos se taas hetken kuluttua sammuu voi vika olla termostaatissa, liekkivahdissa tai keskusyksikössä. Jokin aiheuttaa toimintahäiriön tai ristiriidan ja lämmitin sammuttaa itsensä.
Kuten useimmissa auton vaivoissa kannattaa aloittaa sillä että tarkistat kaikki lisälämmittimeen liittyvät sähköliitokset ja maadoitukset. Irroita liittimet, tarkista hapettumat, suihkaise vielä vaikka elektroniikkasprayta tai CRC:tä.


Jos webasto / eber vain hurisee hetken eikä käynnisty on vika yleisimmin polttoaineen puutteessa tai sen sytyttämisessä. Hurina kertoo että ainakin polttotilan tuuletus toimii. Entäpä kuuluuko lämmittimestä selkeä kiihtyvä naksutus kun se yrittää käynnistyä? Nakuttava ääni on kuuluu polttoainepumpusta ja on merkki siitä että se ainakin yrittää pumpata polttoainetta lämmittimen polttokammioon. Ohuista putkista koostuva polttoaine linjasto voi olla tukkeutunut roskasta, tai vielä yleisimmin pakkasella hyytyneestä kesälaadun dieselistä.


Jos pumppu äänestä päätelleen toimii, ja esim. polttoaineletkun irroittamalla voit varmistua polttoaineen saannista, voit seuraavana epäillä ongelmia oplttoaineen sytyttämisessä. Tähän vikaan ehdottamasti yleisin syyllinen on hehkutulppa. Jos olet innokas purkamaan lämmitintäsi, voit irroittaa hehkutulpan ja kokeilla sitä kytkemällä siihen hetkeksi suoraan 12V jännitteen. Tulpan pitäisi muuttua heti punahehkuiseksi. HUOM. Käytä piuhoja vain hetki kiinni, joidenkin (ainakin Eberspächer) lämmittimien hehkutulpat ovat 8V jännitteelle ja voivat ainakin teoriassa palaa rikki ylijännitteestä. Uusi tulppa on melko arvokas (jopa satasen) joten ehjää ei kannata käräyttää mutta ei kannata myöskään ostaa uutta ”varmuuden vuoksi” testaamatta entisen toimintaa.


Jos Eberspächer / Webasto lämmittimesi käy kymmenen minuuttia ja sammuu, voi epäillä laitteen ylikuumenemisesta johtuvaa sammumista. Ylikuumeneminen johtuu yleisimmin ongelmista vedenkierrossa. Kokeile laitteelle tulevia ja lähteviä letkuja lämmittimen käydessä paljain käsin. Tunnetko veden kiertävän ja varsinkin toisen letkuista lämpenevän?

WEBASTO / EBERSPÄCHER LÄMMITTIMEN VIKAVINKIT
Vikakoodit?
Tarkista johtojen liitokset ja maadoitukset.
Akun jännite? Liian alhainen niin lämmitin ei käynnisty tai sammuu.
Nakuttaako polttoainepumppu?
Huriseeko tuuletin?
Onko pakoputki tai polttoaineputki lytyssä?
Tuleeko pumpulle polttoainetta? Irroita letku ja katso.
Entä pumpulta eteenpäin? Nakuttaako, tuleeko sykäyksittäin polttoainetta kun irroitat letkun?
Toimiiko hehku? Irroita ja kokeile suoraan akusta / akkulaturista nopeasti.
Irroita, pura ja puhdista koko lämmitin ja tarkasta yksittäin komponentit.
Jos muuta ei löydy niin ohjausyksikkö / kellokytkin / johtosarja voi olla rikki. 

Vikakoodi Näyttö

Vian kuvaus

Kommentit
• Korjaustoimet

     
000 Ei vikoja -
004 Varoitus:
Oikosulku ohjainlaitteessa, raitisilman
ulostulo
Irrota liitin S1 / B1 lämmittimestä ja liittimestä B1, PIN 16,
tarkista kaapeli raitisilmapuhaltimen releeseen, onko oikosulku negatiivinen, jos ok -> vaihda ohjainlaite.
005 Varoitus:
Oikosulku ohjainlaitteissa, auton
hälytyslähtö
Irrota liitin S1 / B1 lämmittimestä ja liittimestä B1, PIN 15
tarkista kaapeli releen erotuskytkimeen tai auton hälytystuloon oikosulun ollessa negatiivinen, jos ok -> vaihda ohjainlaite,
009 ADR-sammutus ADR-sammutus johtuen signaalin vaihtumisesta (+) - (-) liittimeen S1, PIN 13 (D +) tai plus-signaaliin liittimessä S1, PIN 14 (HA +).
010 Ylijännitesuoja Ohjauslaitteessa kohdistettu ylijännite vähintään 20 sekunnin ajan keskeytyksettä -
lämmitin ei toimi.
• Irrota liitin S1 / B1 lämmittimestä, käynnistä ajoneuvon moottori, mittaa jännite liittimessä B1 PIN 1: n (kaapeli 2,52 rt) ja PIN 10: n (kaapeli 2,52 br) välillä.
AIRTRONIC L 12 volttia - jännite> 16 volttia -> tarkista laturin säädin.
AIRTRONIC L 24 volttia - jännite> 32 volttia -> tarkista laturin säädin.
011 Alijännitteen katkaisu Alijännite ohjainlaiteella vähintään 20 sekunnin ajan keskeytyksettä
- lämmitin ei toimi.
• Irrota liitin S1 / B1 lämmittimestä, ajoneuvon moottori on sammutettu, mittaa jännite liittimestä B1 PIN 1: n (kaapeli 2,52 rt) ja PIN 10: n (kaapeli 2,52 br) välillä.
Mitatun arvon ja akun jännitteen tulisi olla samat. Jos jännite laskee, tarkista akun sulakkeet, syöttökaapelit, negatiiviset liitännät ja positiivinen tukipiste korroosion ja oikean kosketuksen suhteen.
012 Ylikuumeneminen ylikuumenemisanturissa
(yhdistelmäanturi)
Ylikuumenemisanturin lämpötila on liian korkea.
• Tarkista, että kuumailmaputket ovat tukossa -> poista tukos.
• Ilmaa johtavien osien komponenttiluokkien summa on liian suuri -> Tarkista ilmajärjestelmä tarvittaessa uudelleen - aseta osaluokitukset osaluetteloon.
• Tarkista ylikuumenemisanturi. Jos ok -> mittaa polttoainemäärä.
013 Lämpöanturin ylikuumeneminen
(yhdistelmäanturi)
Liekin anturin signaalit lämmönvaihtimessa ovat liian korkeat.
• Tarkista, että kuumailmaputket ovat tukossa -> poista tukos.
• Ilmaa johtavien osien komponenttiluokkien summa on liian suuri -> Tarkista ilmajärjestelmä tarvittaessa uudelleen - aseta osaluokitukset osaluetteloon.
• Tarkista liekkitunnistin, jos ok -> tarkista ylikuumenemisanturi, jos ylikuumenemisanturi on viallinen -> vaihda yhdistelmäanturi, jos ylikuumenemissensori on ok -> mittaa 
014
Liekki-anturin ja ylikuumenemisanturin lämpötilaero on
liian suuri
Liekki-anturin ja ylikuumenemisanturin välinen lämpötilaero on liian suuri
• Tarkista, että kuumailmaputket ovat tukossa -> poista tukos.
• Ilmaa johtavien osien komponenttiluokkien summa on liian suuri -> Tarkista ilmajärjestelmä
tarvittaessa uudelleen - aseta osaluokitukset
osaluetteloon.
• Tarkista liekkitunnistin, jos ok -> tarkista ylikuumenemisanturi, jos ylikuumenemisanturi on
viallinen -> vaihda yhdistelmäanturi, jos ylikuumenemisanturi on ok -> mittaa polttoainemäärä, jos polttoainemäärä on ok -> vaihda ohjainlaite.
015 Toiminnan lukitus Vikakoodi 015 näytetään, jos lämmitin kytkettiin takaisin päälle vikakoodinäytön
017 jälkeen. Ylikuumenemisanturin
laitteiston kynnysarvo on ylitetty ->
ohjainlaite on lukittu.
• Kytke ohjausyksikkö pois päältä
017 Ylikuumeneminen Ylikuumenemisanturin laitteistokynnysarvo on ylitetty,
koska ohjainlaite ei tunnistanut vikakoodia 012 tai 013 ->
ohjainlaite on lukittu.
Jos lämmitin kytketään uudelleen päälle, näytössä näkyy vikakoodi 015.
• Kytke ohjausyksikkö pois päältä
020 Hehkutulppa - keskeytys • Tarkista, että hehkutulppa toimii ja jatkuvuus.
12 voltin lämmitin - noin. 0,6 Ω ± 0,04 Ω (lämmönkestävyys)
24 voltin lämmitin - noin. 2 Ω ± 0,2 Ω (lämmönkestävyys)
• Jos jatkuvuustestin ja toimintatestin arvot ovat kunnossa -> tarkista hehkutulpan
johtosarja vaurioiden ja jatkuvuuden suhteen, jos ok -> vaihda ohjainlaite,
021 Hehkutulpan ulostulo (-), ylikuormitus tai
oikosulku
• Tarkista, että hehkutulppa toimii ja jatkuvuus.
12 voltin lämmitin - noin. 0,6 Ω ± 0,04 Ω (lämmönkestävyys)
24 voltin lämmitin - noin. 2 Ω ± 0,2 Ω (lämmönkestävyys)
• Jos jatkuvuustestin ja toimintatestin arvot ovat kunnossa -> tarkista hehkutulpan johtosarja vaurioiden ja jatkuvuuden suhteen, jos ok -> vaihda ohjainlaite,
022 Hehkutulppa, lähtö (+),
oikosulku UB: n jälkeen (akun jännite)
• Tarkista hehkutulpan johtosarjan oikea asento ja vauriot, jos ok -> tarkista
johtosarjan jatkuvuus, jos ok -> vaihda ohjainlaite,
025 Diagnostiikkakaapeli mustavalkoinen -
oikosulku - UB: n (akun jännite) jälkeen
Tätä vikakoodia ei voida näyttää, koska diagnoosikaapeli on todennäköisesti viallinen.
• Tarkista diagnoosikaapelin oikea asennus ja mahdolliset vauriot.
030 EMK-puhallinmoottori sallitun alueen ulkopuolella Juoksupyörän tai palamisilmapuhaltimen moottori tukossa (jäätynyt, likainen, hidas, lyijyjohtosarja
jauhaa akselin päätä vasten ...)
• Poista tukos.
• Tarkista johdot oikosulun varalta.
• Palamisilmapuhaltimen moottorin nopeuden mittaus:
- Pura palamisilmapuhallin, katso sivu 31.
- Lämmitin 12 V: suorita testi 11,3 voltilla ± 0,1 voltilla.
- Lämmitin 24 V: suorita testi 23,6 voltilla ± 0,1 voltilla.
Irrota liitinohjainlaiteesta ja kytke jännite. Levitä
juoksupyörään merkintä (valkoinen maali) ja mittaa nopeus kosketuksettomalla kierroslukumittarilla
:
Jos mitattu nopeus "korkeassa" lämmitystasossa on alueen ulkopuolella
- Lämmitin 12 V: n = 4650–7000 rpm,
- Lämmitin 24 V: n = 4650–6500 rpm,
vaihda sitten palamisilmapuhallin, katso sivu 31.
Jos mitattu nopeus on alueella, vaihda ohjainlaite.
031 Puhaltimen moottorin keskeytys • Tarkista, että puhaltimen moottorin johtosarja on asennettu oikein ja
vaurioiden varalta, jos ok -> irrota johtosarja ohjainlaitteesta ja tarkista liitokset,
jos ok -> vaihda ohjainlaite.
032 Puhaltimen moottori - maadoitus oikosulku Suorita 12 voltin lämmittimessä toimintatarkastus enintään 11,3 voltilla.
Suorita toimintatarkastus 24 voltin lämmittimessä maks. 23,6 volttia.
Komponentti tuhoutuu, jos jännitearvot ylitetään.
Varmista, että virtalähteellä on riittävä oikosulkuvastus
- min. 20 A.
• Suorita puhaltimen moottorin toimintatesti irrottamalla liitin ohjainlaitteesta.
Liitä puhaltimen moottoriin 11,3 V tai 23,6 V ± 0,1 V jännite ja mittaa virran voimakkuus 40 sekunnin kuluttua.
Lämmitin 12 volttia: virran voimakkuus <9 A tai lämmitin 24 volttia: virran voimakkuus <4 A - puhaltimen moottori ok -> vaihdaohjainlaite
, katso sivu 28.
Lämmitin 12 volttia: virran voimakkuus> 9 A tai lämmitin 24 volttia: virran voimakkuus> 4 A -> vaihda palamisilmapuhallin.
• Tarkista johdot oikosulun varalta.
034 Puhaltimen moottorin ulostulo (+),
oikosulku UB: n jälkeen (akun jännite)
• Tarkista, että puhaltimen moottorin johtosarja on asennettu oikein, ja tarkista mahdolliset vauriot, jos ok -> poista johtosarja ohjainlaitteesta ja tarkista
jatkuvuus, jos ok -> vaihda ohjainlaite.
047 Annostelupumpun oikosulku tai
ylikuormitus
• Irrota liitin annostelupumpusta, jos vikakoodi 048 (keskeytys) näkyy, annostelupumppu on viallinen -> vaihda annostelupumppu.
• Jos vikakoodi 047 näkyy edelleen, irrota liitin S1 / B1 lämmittimestä ja liittimen B1, PIN 5, tarkista kaapeli 12 gn / rt annostelupumppuun asti oikosulun ollessa negatiivinen (PIN 10), jos ok -> vaihda  ohjainlaite.
048 Annostelupumpun keskeytys • Irrota liitin annostelupumpusta ja mittaa annostelupumpun vastusarvo (12 V = 9,5 Ω ± 0,5 Ω / 24 V = 36 Ω ± 1,8 Ω), jos vastusarvo on
ok -> kytke kaapeliputki uudelleen annosteluun pumppu.
• Irrota liitin S1 / B1 lämmittimestä ja mittaa vastusarvo PIN 5: n ja PIN 10: n välillä, jos ok -> vaihda ohjainlaite.
049 Annostelupumpun lähtö (+),
oikosulku UB: n jälkeen (akun
jännite)
• Tarkista, että annostelupumpun johtosarja on asennettu oikein, ja tarkista mahdolliset vauriot, jos ok -> poista johtosarja ja tarkista jatkuvuus,
jos ok -> vaihda ohjainlaite.
050 Liian monta epäonnistunutta käynnistysyritystä
(toiminnan lukitus)
Ohjauskeskus lukittuu liian monien epäonnistuneiden käynnistysyritysten jälkeen (enintään 255 käynnistysyritystä).
• Avaa ohjainlaitteen lukitus poistamalla vikamuisti EDiTH-asiakaspalveluohjelmalla, vianmääritysyksiköllä tai erilaisilla ohjausyksiköillä.
051 Liekki havaittu
käynnistyksen yhteydessä
Jos liekkianturin vastusarvo on virran kytkemisen jälkeen 1274 Ω
(> 70 ° C), lämmittimen puhallin siirtyy n. 15 minuuttia jäähtyä, jos vastus ei laske edellä mainitun arvon alle 15 minuutissa, lämmitin kytketään pois päältä.
• Tarkista liekkitunnistin.
052 Turva-aika ylitetty Liekkiä ei havaittu käynnistysvaiheen aikana.
• Tarkasta poisto- ja paloilmajärjestelmä.
• Tarkista polttoaineen määrä / mittaa polttoaineen määrä.
• Tarkista sytytystulppa (katso vikakoodit 020 ja 021).
• Tarkista liekkitunnistin, jos se on ok -> vaihda ohjainlaite.

053

054

055

056

Liekin katkaisu
ohjausvaiheessa "POWER"
"HIGH" ohjausvaiheessa
"MEDIUM" ohjausvaihe
"LOW" ohjausvaiheessa
Lämmitin on syttynyt (liekki havaittu) ja ilmaisee liekin katkaisun tehovaiheen aikana.
• Tarkasta poisto- ja paloilmajärjestelmä.
• Tarkista polttoaineensyöttö / mittaa polttoainemäärä, katso sivu 33.
• Tarkista liekin anturi, katso kaavio ja arvotaulukko sivulta 30,
jos ok -> vaihda ohjainlaite.
060 Ulkoinen huonelämpötila-anturi - keskeytys

• Irrota ulkoisen huonelämpötila-anturin pistokeliitäntä ja mittaa vastusarvo, katso kaavio ja arvotaulukko sivulta 9, jos
lämpötila-anturi on ok -> kytke pistoliitäntä uudelleen.
• Irrota liitin S1 / B1 lämmittimestä ja mittaa vastuksen arvo liittimen ohjainlaitteessa B1 PIN 6: n ja PIN 12: n välillä. Jos häiriö esiintyy,
PIN 6: n ja PIN 12: n välinen ohmiarvo on> 3000 Ω.
Jos vastusarvo on ok -> vaihda ohjainlaite.

061 Ulkoinen huonelämpötila-anturi - oikosulku

• Irrota ulkoisen huonelämpötila-anturin pistoliitäntä, jos virhekoodi 060 näkyy -> tarkista ulkoinen huonelämpötila-anturi, katso sivulta 9 kaavio ja arvotaulukko.
Jos ulkoinen huonelämpötila-anturi on ok -> tarkista 0,52 gr: n ja 0,52 br / ws: n liitäntäkaapelit oikosulun varalta, jos ok -> liitä pistoliitäntä uudelleen.
• Irrota liitin S1 / B1 lämmittimestä ja mittaa vastuksen arvo liittimen ohjainlaitteesa B1 PIN 6: n ja PIN 12: n välillä.
Jos oikosulku esiintyy, PIN 6: n ja PIN 12: n välinen ohmiarvo on <800 Ω. Jos virhe 061 näkyy edelleen, -> vaihda ohjainlaite.

062 Ohjausyksikkö - keskeytys • Irrota liitin ohjausyksiköstä ja mittaa asetusarvopotentiometrin vastusarvo liittimen nastoille. Jos vastusarvo on ok -> kytke liitin takaisin ohjausyksikköön.
• Irrota liitin S1 / B1 lämmittimestä ja mittaa vastusarvo PIN 6: n ja PIN 7: n välillä liittimen ohjainlaitteessa B1, jos vastusarvo on kunnossa
-> vaihda ohjainlaite, vastusarvo
PIN 6: n ja PIN 7: n välisen häiriön sattuessa> 3000 Ω.
Normaaliarvo: 1750 Ω ± 30 Ω - 2180 Ω ± 80 Ω.
063 Ohjausyksikkö - oikosulku
Vian tunnistus toimii vain
lämmitystilassa. Jos toisaalta oikosulku on jo tapahtunut ja sitten lämmitin kytketään päälle, "Ilmanvaihto" on aktiivinen (ei vikakoodi).
• Jos „Tuuleta“ -kytkin on asennettu, irrota se ja tarkista, että se toimii. Jos ok ->
irrota ohjausyksikön liitin, jos virhekoodi 062 näkyy, vaihda ohjausyksikkö.
• Jos ohjausyksikkö on ok -> tarkista, onko liitäntäkaapeleilla 0,52 gr / rt ja 0,52 br / ws oikosulku, jos ok -> liitä ohjausyksikön liitin uudelleen.
• Irrota liitin S1 / B1 lämmittimestä, jos virhe 063 näkyy edelleen -> vaihda ohjainlaite.
Vastuksen arvo oikosulun sattuessa PIN 6: n ja PIN 7: n välillä <800 Ω.
Normaaliarvot: 1750 Ω ± 30 Ω - 2180 Ω ± 80 Ω.
064 Liekkianturi (yhdistelmäanturi) - keskeytys • Puraohjainlaite ja irrota vihreä liitin ohjainlaitteelta.
Tarkista liekkianturi, kaavio ja arvotaulukko, jos liekkitunnistin on ok -> vaihda ohjainlaite.
Vastuksen arvo keskeytyksissä> 3000 Ω.
065 Liekkianturi (yhdistelmäanturi
) - oikosulku
• Pura ohjainlaite, irrota vihreä liitin ohjauskotelosta, jos virhe 064
näkyy -> vaihda yhdistelmäanturi.
Jos virhe 065 näkyy edelleen -> vaihda ohjainlaite,
vastusarvo oikosulun ollessa <500 Ω,
071 Ylikuumenemisanturi - keskeytys • Pura oohjainlaite, irrota siniset ja vihreät liittimet ohjausrasiasta
. Mittaa vastusarvo sinisestä liittimestä PIN 1 (kaapeli 0,52 bl) ja
vihreästä liittimestä PIN 2 (kaapeli 0,52 br / ws), jos ok -> vaihda ohjainlaite,
vastusarvo häiriön sattuessa> 700 kΩ,
072 Ylikuumenemisanturi -
oikosulku
• Pura ohjainlaite, irrota sininen liitin ohjauskotelosta, jos virhe 071
näkyy -> vaihda yhdistelmäanturi, katso sivu 27.
Jos virhe 072 näkyy edelleen -> vaihda ohjainlaite.
Vastusarvo oikosulun tapauksessa <120 Ω,
074 ohjainlaite viallinen • Ohjauskeskus ei havaitse ylikuumenemisen kynnysarvoa -> vaihda ohjainlaite.
090 ohjainlaite viallinen
(sisäinen vika)
Vaihda ohjainlaite.
2 ohjainlaite viallinen
(ROM-virhe)
Vaihda ohjainlaite.
093 ohjainlaite viallinen Vaihda ohjainlaiteo.
094 ohjainlaite viallinen
(EEPROM-virhe)
Vaihda ohjainlaite.
095 ohjainlaite viallinen Vaihda ohjainlaite.
096 Sisäinen lämpötila-anturi
viallinen
Vaihdaohjainlaite tai käytä ulkoista huonelämpötila-anturia.
097 ohjainlaite viallinen Vaihda ohjainlaite.
098 ohjainlaite viallinen Vaihda ohjainlaite.
099

Liian monta palautusta peräkkäin


Transistorin virhe ohjainlaite

• Lyhytaikainen jännite <5 - 6 volttia (12 voltille) tai <7 - 8 volttia (24 voltille).
• Jos jännite laskee, tarkista
akun sulakkeet, syöttökaapelit, miinusliitännät ja positiivinen tukipiste korroosion ja oikean
kosketuksen suhteen.
• Testaa ohjauslaatikko testauslaitteella, jos ok -> tarkista, että ulkoisten
komponenttien johtosarja on asennettu oikein, ja tarkista mahdolliset vauriot, jos ok -> tarkista
johtosarjan jatkuvuus, jos ok -> vaihda ohjainlaite.

 

Eberspächer lämmittimen vikakoodit
Oy Esco Ab, Mika Vanhala 23 maaliskuuta, 2023
Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin


Mitä eroa litiumkennoissa on?
Paljonkin!

To install this Web App in your iPhone/iPad press and then Add to Home Screen.