Webasto Thermo top EVO toimintaperiaate
Lämmitin käynnistetään pysäköintilämmittimen kautta lämmittimen ohjauksen kytkemissignaalilla. Lisälämmittimen kohdalla lämmittimen sisääntulovaiheessa oleva lisälämmityssignaali on läsnä. Lisälämmityssignaali riippuu aikaisemmin määritellyistä kytkentäehdoista, kuten ulkolämpötilasta (alle 5 °C) ja moottorin käynnistymisestä.
HUOMAA Tässä käsikirjassa kuvatut Thermo Top Evo -lämmittimet voidaan ottaa käyttöön vain W-bus-yhteensopivalla lämmittimen ohjauksella tai Webasto Thermo Test -PC-diagnostiikalla. Kun Webasto Thermo Test -PC-diagnostiikka on kytketty, yhteys muihin lämmittimen ohjauksiin katkaistaan. Järjestelmän johdotuskaaviossa näytetään erilaisia konfiguraatiovaihtoehtoja.
Kun lämmitin käynnistetään, käynnistyvät paloilmapuhallin, keirtovesipumppuspumppu ja hehkutulppa. Sen jälkeen annostelupumppu kytketään. Bensiinilämmitin käynnistyy suurimmalla kuormitustasolla. Sen sijaan diesel-lämmitin käynnistyy matalalla kuormitustasolla ja säätyy hitaasti kohti täyttä kuormitusta rampin muodossa.
Tämän käynnistysvaiheen aikana tarkistetaan, onko hehkutulpassa muodostunut liekki.
Jos liekkiä ei havaita tai liekki sammuu, automaattinen uudelleenkäynnistys voidaan aloittaa. Jos liekkiä ei muodostu uudelleen, käynnistysyritys päättyy. Tämän jälkeen suoritetaan vikalukitus palamisilman puhaltimen ollessa päällä. Lämmitintä ei voi käynnistää uudelleen ennen sammuttamista.
Jäähdytysnesteen lämpötilasta riippuen ohjausyksikkö päättää, mikä käynnistysprosessi valitaan. Käynnistysprosessit ovat samanlaisia järjestyksen suhteen, mutta ne eroavat yksittäisten vaiheiden pituudessa (esilämmitys, polttoaineen toimitus jne.).
3.2 Lämmitystila
Kun täysi kuorma on saavutettu, hehkutulppa ottaa liekinvalvontatehtävän ja tarkistaa liekin. Lämmitin siirtyy energiansäästötilaan, kun tietty lämpötila (noin 80 °C) on saavutettu. Jos lämpötila jatkaa nousuaan, lämmitin siirtyy ohjaustaukoon ennaltamäärätystä lämpötilasta (noin 84 °C).
Jäähdytysnesteen viilennyttyä lämmitin käynnistyy osakuormatilassa uudelleen. Jos lämpötila nousee määritettyyn kytkentälämpötilaan uudelleen, lämmitin siirtyy uudelleen ohjaustaukoon. Jos jäähdytysnesteen lämpötila laskee lisääntyneen lämmöntarpeen seurauksena osakuormakäytössä, lämmitin siirtyy taas täysikuormakäyttöön.
Kytkentäpisteiden lämpötilat on ohjelmoitu ohjausyksikköön.
Jos liekki sammuu normaalin palamisen aikana, uudelleenkäynnistys aloitetaan automaattisesti.
Kuva 301: Thermo Top Evo -lämmittimen toiminnan toiminnallinen havainnointi Thermo Top Evo 3 Käyttökuvaus 302 3.3 Vikalukituksen jälkeinen uudelleenkäynnistys
Kun vian syy on poistettu, lämmitin on käynnistettävä uudelleen normaaleilla kytkentäsignaaleilla. Tämä ei päde ylikuumenemisen yhteydessä tai jos vika ilmenee useita kertoja ilman välitöntä palamista.
3.4 Käynnistys pitkän käyttämättömyysjakson jälkeen
Pidemmät käyttämättömyysjaksot eivät vaikuta lämmittimen käynnistystoimintoon. Kuitenkin tässä on rajoituksia polttoainelinjojen täyttämisessä. Erityisesti bensiinilämmitinten polttoaine haihtuu polttoainelinjalta kesäkuukausina. Tämän seurauksena on odotettava, että useita täydellisiä käynnistysohjelmia tarvitaan alkukäynnistykseen. Käynnistäminen on suoritettava Webasto Thermo Test -PC-diagnostiikan avulla.
Polttoaineen esitäyttö lämmittimelle käyttäen Webasto Thermo Test -PC-diagnostiikkaa: Paina täyttölinjan painiketta ja täytä linjat, kunnes polttoaine on läsnä lämmittimessä.
3.5 Sammutus/Sammutustoiminto
Kun sammutussignaali vastaanotetaan, kun palamislämpötila saavutetaan, kun asetettu lämmitysaika saavutetaan tai jos vikoja ilmenee, palamistoiminta päättyy ja palaminen loppuu. Tässä prosessissa polttoainemääräyspumpun ohjaus keskeytetään välittömästi, ja puhaltimen nopeutta alennetaan. Palaminen loppuu, kun puhallinnopeus kasvaa ja jäähdyttää palotilan.
HUOMAA Käynnönkestoaika ja palamisilmapuhaltimen nopeus riippuvat lämmittimen mallista ja toimintatilasta, josta lämmitin on sammutettu. Sammutus- tai uudelleenkytkentäsignaalit käsitellään seuraavien sääntöjen mukaisesti:
- Lämmittimen ohjausaseman sammutussignaali on aina etusijalla riippumatta lämmittimen toimintatilasta.
- Jos alkuperäinen kytkentäsignaali ei ole enää aktiivinen tai mukana oleva lämmitysaika on päättynyt, tämä tulkitaan sammutussignaaliksi.
- Uusia kytkentäsignaaleja ei huomioida, kunnes alkuperäinen kytkentäsignaali ei ole enää aktiivinen.
- Siksi lämmitysaikaa ei voi muuttaa toiminnan aikana. Lämmitin on sammutettava ja sitten käynnistettävä uudelleen muutetulla lämmitysajalla.
- Jos lämmitin on käynnistetty lisälämmittimenä, moottorin sammuttaminen on tulkittava sammutussignaalina (lakisääteinen vaatimus).
- Lämmittimen uudelleenkäynnistystä ei voi tehdä ennen kuin palaminen on loppunut ja ensimmäinen jäähdytysvaihe (pakotettu jatkuminen) on päättynyt. Uudet kytkentäsignaalit tallennetaan väliaikaisesti eivätkä niitä seurata ennen sitä.
Vian, toimintahäiriön ja lukitustilanteen menettelytapa
- Selvitä aina ensin lukituksen syy ennen lukituksen korjaamista. Ohjausyksikkö tunnistaa vikoja lämmittimessä toimintahäiriöiksi.
- Vianmääritys voidaan aloittaa riippuen toimintahäiriön tyypistä ja vakavuudesta.
- Lämmitinvikojen havaitsemiseksi ohjausyksikkö rekisteröi toimintahäiriön ja vian jälkihoitona. Tämän jälkeen lämmitin pysyy vikalukituksessa.
- Vikakoodi näytetään ohjausosassa joko vilkkumalla tai näytöllä olevalla kirjainyhdistelmällä (ohjausosan tyypistä riippuen).
- Vikakoodi auttaa työpajaa tai Webaston teknistä palvelua vian tunnistamisessa.
Lämmittimen vikasulun nollaaminen:
- Webasto Thermo Test teserin WTT:n avulla.
- Kytkemällä lämmitin päälle ohjausosassa, poistamalla sulake F1 (20 A) 10 sekunnin kuluessa ja kytkemällä se takaisin päälle 10 sekunnin kuluttua.
- Poikkeustapauksissa lämmittimen vikasulkua voidaan peruuttaa irrottamalla virtalähde ohjausyksiköstä. Toimintahäiriö on korjattava etukäteen.
Vikakoodin poistaminen
- Vikakoodin poistaminen WTT:n avulla:
- Kytke diagnostiikkakaapeli lämmittimen diagnostiikkaliitäntään (sulakkeiden vieressä).
- Kytke lämmitin päälle.
- Lämmitin sammuu vian vuoksi eli vian katkaisun jälkeen seuraa vikalukitus.
- Selvitä virheen syy lukemalla vikakoodimuisti.
- Napsauta Vikaluettelo-painiketta vikakoodimuistin lukemiseksi.
- Tulosta tai kirjaa ylös vikakoodimuisti.
- Korjaa vika.
- Tyhjennä vikakoodimuisti komennolla "Tyhjennä vikakoodimuisti" tai "Lämmittimen vikasulku" Vikakoodimuisti-valikossa.
- Kytke lämmitin päälle.
- Vikalukitus avattu.
HUOMIO
- Tietyt viat lisäävät vikakoodimuistin vikojen määrää.
- Lämmitin siirtyy vikasulkutilaan, kun vikakoodimuistissa olevien vikojen lukumäärä ylittää ennalta määritellyn rajan.
- Vikakoodimuistissa olevien vikojen enimmäismäärä ja vikakoodimuistin raja-arvo on määritelty ohjelmistossa.
- Häiriölukituksen voi purkaa AINOASTAAN wbeasto thermo test testerillä
Vikakoodi (analoginen) | Vikakoodi (HEX) | Virheviesti | Mahdolliset syyt | Suositeltava toiminta työpajassa |
---|---|---|---|---|
F00 tai 0* | H01 H11 H3F H81 H87 H23 H26 HA6 | Ei komponenttivikaa | Sulakkeet: Tarkista sulakkeet F1, F2 Sähköjohdotus: Tarkista akun liitännät: + 12 V, - 9 V, + 3 V (käynnistysmerkki), liitin X8 Ohjausyksikkö: Tarkista W-bus-kaapelin (keltainen) liitännät | Poista lämmittimen vikasulku Ohjausyksikkö viallinen / yhteensopimaton: Vaihda ohjausyksikkö |
F01 tai 1* | H4E H39 H02 H82 | Ei käynnisty | Polttoainejärjestelmä: Tarkista polttoaineen taso Tarkista polttoainesuodatin Tarkista tankin poistolaite ja polttoainelinjat vuodoille Ilmavirtaus / pakokaasulinja: Tarkista ilmavirtaus/pakokaasulinja vieraiden esineiden varalta ja puhdista tarvittaessa Polttimen yksikkö: Puhdista polttimen yksikkö tai vaihda se tarvittaessa Tarkista hehkutulppa | |
F02 tai 2* | H2F H83 | Liekin epäonnistuminen | Polttoainejärjestelmä: Tarkista polttoaineen taso Tarkista polttoainesuodatin Tarkista tankin poistolaite ja polttoainelinjat vuodoille Polttimen yksikkö: Puhdista polttimen yksikkö tai vaihda se tarvittaessa | |
F03 tai 3* | H04 H4C H84 | Syöttöjännite liian korkea | Virransyöttö: Tarkista akku Tarkista sähköliitännät | |
F04 tai 4* | H05 | Liekki havaittu ennen palamista | Palokammion anturi: Tarkista vika ilmanotto- ja poistoilmajärjestelmissä Tarkista vika polttoainejärjestelmässä Tarkista hehkutulpan sähkökomponentit | |
F06 tai 6* | H14 H94 | Lämpötila-anturi | Johdotus: Tarkista johdotus vaurioitumisen, katkeamisen ja oikosulun varalta Vastusmittaus Lämpötila-anturi viallinen: Tarkista lämpötila-anturin toiminta ja vaihda tarvittaessa | |
F07 tai 7* | H08 H88 | Polttoainepumppu | Johdotus: Tarkista johdotus vaurioitumisen, katkeamisen ja oikosulun varalta Polttoainepumppu DP42 viallinen: Vaihda polttoainepumppu DP42 |
Vikakoodi (analoginen) | Vikakoodi (HEX) | Virheviesti | Mahdolliset syyt | Suositeltava toiminta työpajassa |
---|---|---|---|---|
F08 tai 8* | H89 H2D H15 | Polttimen ilmansyöttöpuhallin | Ilmansyöttöpuhallimen estogardi: Tarkista ilmansyöttöpuhallimen toiminta ja vaihda se tarvittaessa Ilmansyöttöpuhallin viallinen: Vaihda ilmansyöttöpuhallin | |
F09 tai 9* | H19 H99 H40 H22 | Hehkutulpan/ sytytyselementin virtapiiri viallinen | Johdotus: Tarkista johdotus vaurioitumisen, katkeamisen ja oikosulun varalta Hehkutulppa viallinen: Tarkista hehkutulpan toiminta ja vaihda tarvittaessa | |
F10 tai 10* | H37 H86 H06 H58 | Lämmitin ylikuumenee | Jäähdytysneste: Tarkista jäähdytysnesteen taso ja ilmaventtiili Jäähdytyspumpun toiminta: Tarkista jäähdytyspumpun toiminta Ylikuumenemissuoja viallinen: Tarkista johdotus vaurioitumisen, katkeamisen ja oikosulun varalta Tarkista ylikuumenemissuojan toiminta ja vaihda tarvittaessa | |
F11 tai 11* | H0B H8B HA9 HC0 HC1 HC2 HC3 HC4 | Jäähdytyspumpun oikosulku | Johdotus: Tarkista johdotus vaurioitumisen, katkeamisen ja oikosulun varalta Katkos U4847 Econ jäähdytyspumppu viallinen: Vaihda jäähdytyspumppu | |
F13 tai 13* | H13 H30 | Ajoneuvon tuulettimen virtapiirin oikosulku | Johdotus: Tarkista johdotus vaurioitumisen, katkeamisen ja oikosulun varalta Ajoneuvon tuulettimen rele: Tarkista johdotus vaurioitumisen, katkeamisen ja oikosulun varalta Tarkista ajoneuvon tuulettimen releen toiminta ja vaihda tarvittaessa | |
F14 tai 14* | H1B HAB | Ylikuumenemisen tunnistimen oikosulku | Johdotus: Tarkista johdotus vaurioitumisen, katkeamisen ja oikosulun varalta Katkos Ylikuumenemisen tunnistin viallinen: Tarkista ylikuumenemisen tunnistimen toiminta ja vaihda tarvittaessa | |
F15 tai 15* | H2E | Hehkutulpan/ sytytyselementin virtapiiri viallinen | Johdotus: Tarkista hehkutulpan johdotus vaurioitumisen, katkeamisen ja oikosulun varalta Hehkutulppa viallinen: Tarkista hehkutulpan toiminta ja vaihda tarvittaessa | |
F16 tai 16* | H4F | Pakokaasun lämpötila liian korkea | Pakokaasun lämpötila-anturi viallinen: Tarkista johdotus vaurioitumisen, katkeamisen ja oikosulun varalta Tarkista pakokaasun lämpötila-anturin toiminta, ja vaihda tarvittaessa | |
F17 tai 17* | H4D H31 | Pakokaasun lämpötila-anturin katkos tai oikosulku | Johdotus: Tarkista johdotus vaurioitumisen, katkeamisen ja oikosulun varalta Pakokaasun lämpötila-anturi viallinen: Tarkista pakokaasun lämpötila-anturin toiminta ja vaihda tarvittaessa |
Vikakoodit, jotka on tallennettu virhemuistiin (Webasto Thermo Test)
Vikakoodi (HEX) | Vikakoodi (DEC) | WTT virhesanoma Kaksoisnapsauta virhedetaljeihin WTT:ssä | Suositeltu toimenpide työpajassa |
---|---|---|---|
00 - Ei virhettä | Ei virhettä | Ei tarvita toimenpiteitä | Ei toimenpiteitä tarvita |
01 | 1 | Ohjausyksikkövika | Ohjausyksikkö on viallinen, EOL-ohjelmointi on viallinen tai vesilämpötila-anturi on viallinen |
02 | 2 | Ei käynnistystä | Liekkiä ei muodostu toistuvista käynnistysyrityksistä huolimatta |
04 | 4 | Syöttöjännite liian korkea | Käyttöjännite oli liian pitkään korkeampi kuin maksimisallittu arvo |
05 | 5 | Liekki havaittu ennen palamista | Palotilassa oleva anturi havaitsee liekin ennen palamisen alkua |
06 | 6 | Lämmitin ylikuumenee | Ylikuumenemisen lukitus on lauennut (lämmitin ylikuumeni) |
08 | 8 | Polttoainepumpun oikosulku | Maasulku polttoainepumpun sähköpiirissä |
0P | 11 | Jäähdytyspumpun oikosulku | Jäähdytyspumpulla on oikosulku maahan tai moottori on ylikuormitettu |
10 | 16 | Jäähdytysventtiilin oikosulku | Jäähdytysventtiilillä on oikosulku maahan |
11 | 17 | Väärin koodattu ohjausyksikkö | Ohjausyksikkö on väärin koodattu tai väärä lämmitin (polttoainetyypille) on asennettu |
Vikakoodi (HEX) | Vikakoodi (DEC) | WTT virhesanoma Kaksoisnapsauta virhedetaljeihin WTT:ssä | Suositeltu toimenpide työpajassa |
---|---|---|---|
12 | 18 | W-bus viestintävirhe | Väylävirhe, protokolla virhe Toiminta pysyy muuttumattomana virheen sattuessa. Virhe tapahtuu useita kertoja (> 10) ja lämmittimen toiminnassa on vikoja: vikaa W-bus-viestinnän alueella / tarkista Telestart-vastaanotin Vaihda ohjausyksikkö (polttoilman tuuletusyksikkö) tai lämmitin |
13 | 19 | Tarkista jäähdytysventtiilin sähkökomponentit | Ajoneuvon tuuletinpiirissä on oikosulku maahan |
14 | 20 | Lämpötila-anturin oikosulku | Lämpötila-anturissa on oikosulku maahan |
15 | 21 | Polttimen moottorin suojaus lauennut | Polttimen moottorin suojaus lauennut |
19 | 25 | Hehkutulpan tehosähköpiirin oikosulku | Hehkutulpan tehosähköpiiri on oikosulussa |
1P | 27 | Ylikuumenemissensorin oikosulku | Oikosulku maahan elementin kytketyllä rivillä |
22 | 34 | Hehkutulpan vertailuvastus ei saavutettu käynnistyksessä | Hehkutulppa ei ole saavuttanut vaadittua vertailuvastusta tai lämpötilaa käynnistyksessä |
23 | 35 | Kolariesto otettu käyttöön | Kolariesto on otettu käyttöön |
26 | 38 | PCB-lämpötila-anturin oikosulku | PCB-lämpötila-anturissa on oikosulku maahan |
2D | 45 | Polttimen ilmanvaihtomoottorin sähköpiiri on viallinen | Tuulettimen moottorinopeus on odotettua pienempi |
2E | 46 | Hehkutulpan tehosähköpiiri on viallinen | Hehkutulpan vastus on voimassa olevan arvovälin ulkopuolella Jos se tapahtuu useita kertoja (>3): Tarkista ilmanotto- ja pakojärjestelmien viat Tarkista hehkutulpan sähkökomponentit |
2F | 47 | Liekin keskeytys | Liekki sammuu käytön aikana. Toistetaan käynnistysyritys. Virhe tapahtuu useita kertoja (> 10): Tarkista ilmanotto- ja pakojärjestelmien viat Tarkista polttoainejärjestelmä Tarkista polttoainepumppu Tarkista hehkutulpan sähkökomponentit |
30 | 48 | Ajoneuvon tuulettimen oikosulku tai vika | Ajoneuvon tuuletin katkeaa tai oikosulku +Ub: lle |
31 | 49 | Pakokaasun lämpötila-anturin oikosulku tai vika | Pakokaasun lämpötila-anturi katkeaa tai oikosulku +Ub: lle |
37 | 55 | Veden lämpötila liian korkea alkukäynnistyksen aikana | Lisätietoja ei saatavilla Tämä vika voi ilmetä vain lämmittimen ensimmäisen käynnistyksen yhteydessä (ajoneuvonvalmistajalla): Anna jäähdytysjärjestelmän jäähtyä. - Yritä käynnistystä uudelleen Tarkista lämpötila-antureiden sähkökomponentit |
ikakoodi (HEX) | Vikakoodi (DEC) | WTT virhesanoma Kaksoisnapsauta virhedetaljeihin WTT:ssä | Suositeltu toimenpide työpajassa |
---|---|---|---|
38 | 56 | Ensimmäinen käynnistysyritys epäonnistui | Lisätietoja ei saatavilla Virhe tapahtuu useita kertoja (> 10): Tarkista ilmanotto- ja pakojärjestelmien viat Tarkista polttoainejärjestelmä Tarkista polttoainepumppu Tarkista hehkutulpan sähkökomponentit |
39 | 57 | Ensimmäinen käynnistysyritys epäonnistui - ei uudelleenkäynnistystä | Lisätietoja ei saatavilla Virhe tapahtuu useita kertoja (> 3): Tarkista ilmanotto- ja pakojärjestelmien viat Tarkista polttoainejärjestelmä Tarkista polttoainepumppu Tarkista hehkutulpan sähkökomponentit |
3A | 58 | W-bus / LIN-bus oikosulku maahan | Lisätietoja ei saatavilla Tarkista vika W-bus-viestinnän alueella |
3C | 60 | Sisäinen ohjausyksikön vika 60 | Lisätietoja ei saatavilla Poista vika, peruuta vikalukitus/aktivoi lämmittimen lukitus lämmittimessä |
3D | 61 | Sisäinen ohjausyksikön vika 61 | Lisätietoja ei saatavilla Poista vika, peruuta vikalukitus/aktivoi lämmittimen lukitus lämmittimessä |
3E | 62 | Sisäinen ohjausyksikön vika 62 | Lisätietoja ei saatavilla Poista vika, peruuta vikalukitus/aktivoi lämmittimen lukitus lämmittimessä |
3F | 63 | Virheellinen tietojoukkoversio ladattu | Lisätietoja ei saatavilla Poista vika, vapauta lukitus/aktivoi lämmittimen lukitus lämmittimessä, käynnistä lämmitin uudelleen |
40 | 64 | Hehkutulppa / sytytystulpan sytytysgeneraattori - kierretty filamentti | Yksi hehkutulpan / sytytystulpan sytytyspiireistä on katkennut |
4C | 76 | Komponenttisuoja ylijännite | Kytkentä pois päältä erittäin korkean ylijännitteen komponenttisuojausta varten |
4D | 77 | Pakokaasun lämpötila-anturin oikosulku | Pakokaasun lämpötila-anturin oikosulku maahan |
4E | 78 | Timer DP_max ylitetty | Lisätietoja ei saatavilla Virhe tapahtuu useita kertoja (> 3): Tarkista ilmanotto- ja pakojärjestelmien viat Tarkista polttoainejärjestelmä Tarkista polttoainepumppu Tarkista hehkutulpan sähkökomponentit |
4F | 79 | Pakokaasun lämpötila liian korkea | Pakokaasun lämpötila on ylittänyt ylärajavarren |
Vikakoodi (HEX) | Vikakoodi (DEC) | WTT virhesanoma Kaksoisnapsauta virhedetaljeihin WTT:ssä | Suositeltu toimenpide työpajassa |
---|---|---|---|
5P | 91 | PCB-lämpötila-anturin ylikuumeneminen | Lämmittimen annetaan jäähtyä alas Tarkista asennustilan lämpötila ja ilmanvaihto |
81 | 129 | EOL-tarkistussumma virhe | Poista vika, peruuta vikalukitus/aktivoi lämmittimen lukitus lämmittimessä |
82 | 130 | Ei käynnisty testiajon aikana | Ei käynnisty testiajon aikana Tämä vika voi ilmetä vain lämmittimen ensimmäisen käynnistyksen yhteydessä (ajoneuvon valmistajan luona): Tarkista ilmanotto- ja pakojärjestelmien viat Tarkista polttoainejärjestelmä Tarkista polttoainepumppu Tarkista hehkutulpan sähkökomponentit |
83 | 131 | Liekin katkeaminen (FAZ) | Liekki on sammunut FFC (EEPROM) yhdessä lämmityssyklissä Virhe tapahtuu useita kertoja (> 3): Tarkista ilmanotto- ja pakojärjestelmien viat Tarkista polttoainejärjestelmä Tarkista polttoainepumppu Tarkista hehkutulpan sähkökomponentit |
84 | 132 | Käyttöjännite liian alhainen | Käyttöjännite oli alhaisempi kuin sallittu vähimmäisarvo liian kauan Tarkista nyrkkisääntö: käyttääkö asiakas lämmitystä pidempään kuin matkansa kesto? Tarkista autonvirtalähteen jännite |
86 | 134 | Liiallinen vesilämpötila ilman palamista | Virhe on asetettu, jos vesilämpötila on ylittänyt 145°C ohjaustauon aikana Virhe tapahtuu useita kertoja (> 3): Tarkista jäähdytysjärjestelmän viat ja ilmavuodot Tarkista lämpötila-anturit Vaihda lämmitin |
87 | 135 | Pysyvä lämmittimen lukitus | Pysyvä lämmittimen lukitus oli aktivoitunut Nollaa lämmittimen lukitus - yritä uudelleenkäynnistystä Lue lisää vikaviesteistä ja työskentele suositellun toimintasuunnitelman mukaan |
88 | 136 | Polttoainepumpun keskeytys | Polttoainepumpun sähköpiirissä on katkos tai oikosulku +Ub:ssa Tarkista polttoainejärjestelmän sähkökomponentit |
89 | 137 | Polttoilman tuuletusyksikön keskeytys | Polttoilman tuuletusyksikön sähköpiirissä on katkos tai oikosulku +Ub:ssa Tarkista vika polttoilman tuuletusyksikössä |
8P | 139 | Jäähdytysnestepumpun keskeytys | Jäähdytysnestepumpun sähköpiirissä on katkos tai oikosulku +Ub:ssa Tarkista jäähdytysjärjestelmän sähkökomponentit |
90 | 144 | Jäähdytyskytkentäventtiilin katkos | Jäähdytyskytkentäventtiilin piirissä on katkos tai oikosulku +Ub:ssa Tarkista jäähdytyskytkentäventtiilin sähkökomponentit |
92 | 146 | Ylläpitokäskyn epäonnistuminen | Ylläpitokäskyn epäonnistuminen. Ei toimintaa vian sattuessa tai vian sammutus Tarkista vika W-bus-viestinnän alueella |
94 | 148 | Lämpötila-anturin keskeytys | Lämpötila-anturissa on katkos tai oikosulku +Ub:ssa Tarkista lämpötila-anturien sähkökomponentit |
99 | 153 | Hehkutulpan / sytytystulpan keskeytys | Hehkutulpan / sytytystulpan piirissä on katkos tai oikosulku +Ub:ssa Tarkista hehkutulpan sähkökomponentit |
Vikakoodi (HEX) | Vikakoodi (DEC) | WTT virhesanoma Kaksoisnapsauta virhedetaljeihin WTT:ssä | Suositeltu toimenpide työpajassa |
---|---|---|---|
C2 | 194 | Jäähdytysnestepumppu: Tukkeutuminen tai ylikuormitussammutus | Tarkista vian syy ja korjaa se |
C3 | 195 | Jäähdytysnestepumppu: Ylimääräisen lämmön sammutus | Tarkista vian syy ja korjaa se |
C4 | 196 | Jäähdytysnestepumppu: Kierrosluvun ollessa liian alhainen | Tarkista vian syy ja korjaa se |
9C | 156 | Älykäs alijännitesammutus | Älykkään alijännitesammutuksen käytettävissä oleva lämmitysaika on päättynyt Tarkista nyrkkisääntö: käyttääkö asiakas lämmitystä pidempään kuin matkansa kesto? Tarkista autonvirtalähteen jännite |
A6 | 166 | PCB-lämpötila-anturin katkos tai oikosulku +Ub:ssa | Vaihda ohjausyksikkö |
A9 | 169 | Riittämätön jäähdytysnesteen virtausnopeus | Vika ilmenee, jos jäähdytysnesteen lämpötila käynnistyksen / GPR (hehkuulangan nousuaika) / FMM (liekinvalvontamittaustila) vaiheissa ylittää katkaisukynnyksen sammumiselle ohjaustauossa Tarkista ajoneuvon jäähdytyspiiri Tarkista jäähdytysnestepumppu Tarkista lämpötila-anturien sähkökomponentit Tarkista lämmitin näkyvien vaurioiden ja vuotojen varalta, tarkista sitten jäähdytyspiiri vuotojen varalta. Käynnistä lämmitin uudelleen. |
AA | 170 | Siirto W-bussille epäonnistui | Siirto W-bussille epäonnistui (ei vastausta tai häiriötä, vaikka viestiä on toistettu neljä kertaa) Tarkista vika W-bus-viestinnän alueella |
AB | 171 | Ylikuumenemisanturin katkos | Ylikuumenemisanturin sähköpiirissä on katkos tai oikosulku +Ub:ssa Tarkista lämpötila-anturien sähkökomponentit |
AC | 172 | Painesensorin katkos | Painesensorin sähköpiirissä on katkos tai oikosulku +Ub:ssa Vaihda ohjausyksikkö |
C0 | 192 | Jäähdytysnestepumppu: Lifebeat-signaali puuttuu tai on epäjohdonmukainen | Tarkista vaurioitunut johto, katkeamat ja oikosulut Tarkista jäähdytysnestepumpun toiminta ja vaihda tarvittaessa Tarkista jäähdytysnestepumpun tyyppi |
C1 | 193 | Jäähdytysnestepumppu: Kuiva käynti | Tarkista jäähdytysnesteen taso Tarkista jäähdytysnesteen virtaus Pura jäähdytysnestepumppu. Korjaa mahdollinen syy Tarkista jäähdytysnesteen jäätymisenesto, vaihda jäähdytysneste tarvittaessa Tarkista vaurioitunut johto, katkeamat ja oikosulut Tarkista jäähdytysnestepumpun toiminta ja vaihda tarvittaessa |
C2 | 194 | Jäähdytysnestepumppu: Tukos tai ylikuormituskatko | |
C3 | 195 | Jäähdytysnestepumppu: Ylikuumenemiskatko | |
C4 | 196 | Jäähdytysnestepumppu: Kierrosluvun ollessa liian alhainen |
assa